2014. február 3., hétfő

Zsebegér interjúja



Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?
 
Gerda a becsületes nevem, most márciusban leszek 19 éves. A Duna mellett lakom, van egy lovam (Black), egy kínai meztelenkutyám (Csufi) és egy gabonasiklóm (Perselus, természetesen Piton után). Általában verseket írok, de sokszor nem tudom belesűríteni a dolgokat, ilyenkor fura prózáim születnek.. Első fanficem egy Frerard-sztori volt, nem is olyan régen (My Chemial Romance slash). Szeretem azt hinni, hogy író vagyok, pedig félek, ez szemen szedett hazugság  :D


 Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz?

 Hogy én alkotom meg a világot, a szereplőket, de az egész mégis mindig önálló életet él  :D



 Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?

Már kiskoromban, amikor a filmeket vetítették, szerettem, egy időben ha jól emlékszem, nem is kicsit. De aztán valahogy már annyira nem fogott meg. Főleg mivel a filmek egyre zavarosabbak lettek.. Aztán.. hehe na, jó elmondom. Szóval most ősszel fanficeket keresgéltem, magyarul, és a gugli kidobott egy csomó Drarry-történetet. Kíváncsi voltam, ezért beleolvastam, elkezdtem kutatgatni a Merengőn, és rájöttem, hogy ez nagyon jó  :D    Tehát újra megnéztem az összes filmet (azóta se telik el olyan hét, hogy legalább egy részt ne néznék meg), és jelenleg a Főnix rendjénél tartok az olvasásban. Pillanatnyilag sokszoros erővel fojtogat az egész HP-jelenség, és ezt imádom  :D    Egyébként vicces infó, hogy a My Chemical Romance fandomba is a Frerard által csöppentem  XD  

Mi tetszett meg a Hermione Granger kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz?

Tulajdonképpen fogalmam sincs. Ez volt az első ilyen kihívás, amivel életemben találkoztam, elgondolkodtam rajta.. megnéztem  kulcsokat, és amikor azok láttán már kezdett körvonalazódni egy sztori, azt gondoltam, miért ne? :D


 A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?

Pillanatnyilag Narcissa Black a kedvencem, de Hermionét mindig is imádtam. Okos, szorgalmas, behúz Malfoynak (amiben persze csak magát a gesztust értékelem, ugyanis Draco a második kedvenc karakterem), szóval teljesen követni való példának tartom őt. 


 Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből?

Legkedvencebb kedvencem az utánozhatatlan Perselus Piton. Mindig elsírom magam, amikor az Always-es rész megy. Ah de szirupos leszek, de számomra valahogy mindig ő lesz A hős, vagy hogy mondjam. Csodálatos, hogy mindezt képes volt véghez vinni.
Dracót fogalmam sincs miért bírom annyira, de tény hogy ő a második kedvencem :D 
Egyébként Narcissát is nagyon szeretem, szerintem nagyon tiszteletre méltó amit tett, hogy hazudott Voldemortnak is, mert első a család. Szerintem ez nagyon bátor dolog volt tőle.
Oh, és Bellatrixot majdnem kifelejtettem. Pedig a maga módján ő sem semmi egy csaj. Lehet, hogy teljesen őrült, de szerintem ő egy őszinte karakter. Tehát azt hiszem majdnemhogy ő az egyetlen, aki nem puszta érdekből csinálja a Halálfaló-bizniszt, meg nem félelemből csinálja amiket csinál. Hanem mert ő egyszerűen ilyen. Ezt szereti. És nem utolsó sorban odavagyok a ruháiért  XD


 Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?

Természetesen Umbridge vezeti a sort, de őt egyértelmű, hogy miért nem szeretem. Rajta kívül még talán Percy kicsit zavaró (bár nem tudom, a végén mi lesz vele). Igazán bajom azonban egyelőre senkivel sincs.  :)

 A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban?

A filmeket láttam először, és mint említettem, még csak az ötödik könyvnél tartok. Egyelőre nem tudok dönteni.

Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent?

Előbb említett okok alapján nem tudok válaszolni.


 Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg?

 Oh, hát erre sem..



 A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp?
 
Véleményem szerint szükségszerű volt így a befejezés. Mondjuk azt hiszem, majd csak akkor fogom ténylegesen átlátni a dolgokat, amikor elolvastam az utolsó könyvet is  :)



A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot?

Hát, én csak a My Chemical Romance-os tapasztalataimra építhetek, de ott a vég után (amikor 2013. mácius 22.-én feloszlottak), gyakorlatilag teljesen kihalt minden. Persze más a kettő. De én most még mindig ott tartok, hogy el vagyok ámulva, hogy a HP-fandomban még mindig mekkora élet van. Bár nem tudom, milyen volt régen. 

 Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?

Pillanatnyilag (a kihívásoson kívül) első HP-hez kapcsolódó ficemen dolgozom, ami egy Narcissa főszereplésű femslash-nek készül. Bár sosem lehet tudni, mi lesz belőle..  :D    A párosítást egyébként eddig nem sok helyen találtam meg, ennek külön örülök - nem lesz mihez hasonlítgatni.  XD    Egyébként Narcissát mégis kivel tudnátok elképzelni?   :))

  Üzennél esetleg valamit a kritikusoknak és az olvasóknak?

Nem, mert az ilyesmiben nem vagyok jó, és tartok tőle, nem sokat javítana az esélyeimen, sőt... XD 
Szóval, remélem, majd nem találjátok annyira vészesnek.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Köszönjük, hogy részt vettél az interjún!

Zsebegér írta...

Köszönöm a lehetőséget :)

Megjegyzés küldése