2014. február 5., szerda

Alexis Byrd interjúja





Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?


Alexis Byrd vagyok, de azt nyilván tudjátok. Valószínűleg én vagyok a legfiatalabb a kihíváson, de remélem, ez nem fog gondot okozni. Ez az első kihívásom, szóval nagyon izgulok, mert még alig pár hónapja vagyok fanfic-író. Eleinte szerep-játékoztam, a szerepes csapatnak köszönhetem, hogy végül az írás mellett kötöttem ki. Lételemem az írás, ha adott egy üres füzet és egy toll, bármit kihozok belőle. Többnyire Harry Potteres történeteket olvasok, és írok, de előfordul, hogy bele-belekukkantok a Privet Drive mappájába is. Általában az itteni ismerőseimnek nincsenek nagyra törő tervei az írással kapcsolatban, de én másodikos korom óta tudom, hogy író akarok lenni. Vannak regényötleteim, amiket előbb-utóbb meg szeretnék valósítani, de jelenleg be vagyok táblázva.


 Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz?


Egyszerűen imádom, hogy én alakíthatom ki a szereplők jellemét, és hogy én mozgatom őket. Ha azt akarom, mosolyt varázsolok az arcukra, vagy találkoznak egy régi ismerőssel. Velem szerencséjük van, mert általában happy end-del végződnek a történeteim.

Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?

Tavaly nyár elején kaptam kölcsön a könyveket, pár hét alatt el is olvastam őket, aztán a filmeket is megnéztem. Első látásra szerelem volt, a kedvencem pedig a hetedik rész lett, bár az utolsó oldalon nehéz volt elhinni, hogy vége. Hogy mi fogott meg benne végül? Erre nehéz válaszolni, mert minden.


 Mi tetszett meg a Hermione Granger kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz?


Mikor megnéztem a kulcsokat, körvonalazódott bennem egy történet, aztán jobban kidolgoztam, készen lett a vázlat, és úgy gondoltam, miért ne?


 A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?


Alapvetően nagyon Luna-párti vagyok, a könyvekben egyáltalán nem tetszett Hermione alakja, viszont azokban a ficekben, amikben ő a "bölcs", aki összehozza az embereket, kifejezetten aranyos.


 Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből? 


Ron és Luna az első számú kedvencem, mert mindketten különlegesek. Remus, aki mindig valami bölcset mond, és Cissy, aki az egyik legjobb anya a világon, a hibái ellenére is.




Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?


Hát, Voldemorttól és a szeretetmentes világától alapvetően kiráz a hideg. A többiek rendben vannak, de a gonosz Voldemortot nem csípem.

A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban?


A könyv az igazi, de a filmek is tetszettek, mert elég látványosak voltak, viszont jelentősebb részek is kimaradtak.


 Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent?


Természetesen volt. Például Tonksot, illetve Rémszemet sem úgy képzeltem el, ahogy megjelentek. Viszont a Főnix Rendje c. filmben az egyik kedvenc részem az volt, amikor repültek.


Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg?


Ilyen nem nagyon volt, azt hiszem, meg voltam elégedve a filmekkel. 



A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp?

Nyilván a háborút a jóknak kellett megnyernie, de túl sokan haltak meg. Fred, Dobby, Remus, Tonks, Rémszem... csak egy pár azok közül, akik a legbátrabbak voltak, és mégis meg kellett halniuk, természetesen azért, hogy egy jobb világot teremtsenek a szeretteiknek, de akkor is nagyon fájdalmas volt. Az epilógus tetszett, bár a hosszabb, amit eredetileg Jo tervezett, még jobb lett volna, pláne ha beleszőtte volna Dudleyt, amint varázslónak született gyermekét kíséri a vonathoz.



 A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot?


Örök olvasmány lesz a fiatalság számára, mindig lesznek új rajongók. A következő generáció a mi egykori könyveinkből fogja olvasni, aztán majd szépen elmeséljük nekik, hogy egykor mi is írtunk hasonló történeteket, és érdekelni fogja őket. Sajnálom, hogy jelenleg mélyponton vagyunk, de ha jól hallottam készül egy film a legendás lényekről,  ami 70 évvel Harryék megjelenése előtt fog játszódni.



 Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?


Jelenleg egy másik pályázatra is írok, az ott megjelenő írásomból tervezek majd egy esetleg több könyvből álló kis sorozatot. 



  Üzennél esetleg valamit a kritikusoknak és az olvasóknak?

Nem feltétlenül azt, hogy szavazzék meg a történetem elsőnek, csak, hogy legyenek igazságosak, és olvassanak sokat. 
Jó olvasását, és kritizálást nektek!

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Köszönjük, hogy részt vettél az interjún!

Megjegyzés küldése