2014. február 20., csütörtök

Kaszandra Berett Interjúja

 Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?
Szarka Bernadettnek hívnak, Pécsett élek az édesanyámmal és a húgommal. Idén fogok érettségizni, egy történelem tagozatos osztályban. Kislány korom óta óvónő szeretnék lenni, reményeim szerint fel is vesznek a kaposvári egyetemre óvodapedagógia szakra. :)



 Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz?

Másfél évvel ezelőtt kezdtem el írni, egy nagyon jó barátnőm javaslatára. ( Ő most a bétám <3 ) Lélekgyógyításnak indult, egy nehéz időszakon voltam túl az életemben, és úgy éreztem, hogy ki kell adnom magamból az érzéseimet. Azóta folyamatosan írok hosszabb-rövidebb terjedelmű történeteket. Az írás kikapcsol, ha már nagyon fáradt vagyok, és legszívesebben kifutnék a világból, akkor leülök, és írni kezdek...mindegy, hogy mit, csak írok. 


 

Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?
Általános iskolás koromban találkoztam először a Harry Potterrel. Bevallom őszintén az első pár film megnézése után nem fogott meg különösebben a sztori. Nyolcadikos koromban, azonban kötelező olvasmány lett a Harry Potter és a halál ereklyéi, amit úgy olvastam, hogy egyik barátnőm, aki nagy HP fan volt átjött minden nap és lefordította nekem, hogy miről is olvasok, ugyanis bár magyarul volt, rengeteg dolgot nem értettem. A hetedik részben Piton halálához értem és olyan sírógörcsöt kaptam, hogy percekig csak ültem, és próbáltam megnyugodni, és akkor tudtam, hogy el kell olvasnom az összes könyvet. :) Így is lett. Minden könyvet olvastam és imádom őket.

 Mi tetszett meg a Hermione Granger kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz?

Egy barátnőm ajánlotta a kihívást, aki maga is jelentkezett. Győzködött, hogy milyen érdekes, és hogy biztosan nekem is tetszene. A kihívásban nagyon érdekesnek találtam a kulcsokat, és tetszett, hogy nagy az alkotói szabadság is. Már a honlapra belépve megfogott, hogy szépen ki volt dolgozva minden, látszott, hogy időt és energiát fordítottatok rá. 

 A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?

Hermione az egyik kedvenc női karakterem, de mellette még van két másik szereplő, akik személyisége és élettörténete nagyon megfogott: Nymphadora Tonks és Bellatrix Lestrange. Mindketten nagyon erős személyiségek, akik a végsőkig harcolnak, azért amiben hisznek. Tonks szimbolizálja, hogy a szerelem mindent legyőz. Feleségül ment egy vérfarkashoz, nem számított neki, mit mond a társadalom, a családja vagy bárki. Bellatrix az őrült, megszállott rajongó. Minden egyes mozzanata lebilincselő. Számomra ő a legjobb rossz. :D

A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből?

A kedvenc szereplőimet nagyon nehéz felsorolni, mert én kategorizálni tudnék: kedvenc női/férfi, Felnőtt/gyerek, Jó/gonosz. :D Próbálom összeszedni őket: Piton, Tonks, Lupin, Mcgalagony, Hermione, Dobby, Fred, Bellatrix. 

 Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?

Hűha ellenszenves karakterek...Ez egy nehéz kérdés, mert ebben a történetben a gonosz karakterek is annyira érdekesek, hogy nem lehet őket igazából utálni, de ha mondanom kéne valakit, akkor az Umbridge. Ő testesíti meg a rossz tanárt, de nem úgy mint Piton, ő igazán ROSSZ!!Gonosz! De gondolom, aki ismeri az érti. :D



 A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban?

Természetesen a könyvek. :D

 Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent?



A tekergőket fiatalabb színészeknek kellett volna alakítaniuk, de nincs az az isten, hogy én engedjem lecserélni Alan Rickmant. :D 

 Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg?

Ó hát persze! Rengeteg ilyen jelenetet tudnék felsorolni. Most a legfontosabbakat emelem ki.: Lupin és Tonks története a 6. részben. Hol van??? Mondja meg nekem valaki, hogy ők mikor jöttek össze a filmben. Egyszer csak együtt voltak és kész. Nagyon mérges voltam, amiért kihagyták Tonks őrlődését, azokat az alkalmakat, amikor Harry találkozik vele a Roxfortban és a szürke haja jelzi, hogy szomorú. Szintén hozzájuk kapcsolódik, de már a 7. rész: Teddy Lupin! Megszületett Teddy Lupin. Szóltak erről a rendezőnek? 
Az okklumencia órákat is jobban kifejthették volna, mert csak az első és az utolsó van benne a filmben. 
Piton összes emlékét bele kellett volna tenni szerintem, azt nagyon hiányoltam. :'(

 A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp?

Szerintem a befejezés nagyon megrázó volt, de szükséges. Ha nem haltak volna meg ennyien, az nem lett volna hiteles. Elvégre háború volt. Ennek ellenére vannak értelmetlen halálesetek: pl. Lupin, Tonks, Fred. Rowling nem fejtette ki, hogy miért haltak meg, így még fájdalmasabban érinti az olvasókat. Lehet, hogy én vagyok az egyetlen, de nem bántam volna, ha Harry meghal. Inkább ő, mint az kedvenc szereplőim. :D Megjegyzem csak Mcgalagony és Hermione élték túl a kedvenceim közül.



 A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot?

Én nem gondolnám, hogy elmúlt a lelkesedés, maximum kevesebbet beszélnek róla az olvasók. Szerintem így is rengeteg fanfiction olvasó van, ezt bizonyítja a Harry Potter Hungary csoport népes rajongótábora is. 



 Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?


Jelenleg van egy készülő non-magic fanfic történetem, amiben Hermione az egyik főhős, a másikat nem árulom el, mert most is őt választottam. :) A történetemben a halálfalók egy maffiaszervezet, akik megölették Dumbledoret. Egyelőre csak ennyit árulok el. ;)

Üzennél esetleg valamit a kritikusoknak és az olvasóknak?

Az olvasóknak azt üzenem, hogy készítsenek zsebkendőt, mert lehet, hogy sírni fognak. Nagyon remélem, hogy tetszeni fog a történetem  az olvasóknak, de a kritikusoknak is. :)

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Köszönjük, hogy részt vettél az interjún!

Megjegyzés küldése