2014. február 8., szombat

Zajec Interjúja






Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?

Zajec = Egy év múlva negyedévszázados, tősgyökeres pesti, menthetetlen történelem fanatikus és javíthatatlan fantaszta.
2006-ban kezdtem el frpg-zni a starwars.hu-n, azóta kisebb nagyobb megszakításokkal, rendszeres jelleggel játszom. Az utóbbi években megtaláltam azokat az embereket, akikkel igazán élvezem az írást, ezt kifejezetten nagy szerencsének és kincsnek tartom.
A fanfic-ek és a kihívások világával még csak most barátkozom, eddig tetszik, nem is értem, miért nem jöttem rá hamarabb, hogy létezik ilyesmi. :) 
Mit érdemes még tudni rólam?  Néha nem vagyok túl kedves. De ez nem azért van, mert utállak, csak gyakran van rossz napon; úgy szinte mindig.

Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz?
Kiélhetem a perverz, sötét, kegyetlen énemet - amit jó szerencsével eddig még nem tettem koloncként a társadalom nyakába. Néha elítélnek az írásaimért, néha megdicsérnek, én meg azt hiszem, ez tökéletesen jól van így. Nekem az írás több mint hobbi, létszükség az élethez. Túlélési stratégia.

Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?
Még általános iskolás koromban, értelemszerűen így előbb a könyvet olvastam. Nem tudom, pontosan mi fogott meg benne, egyszerűen csak beszippantott, olvasni kezdtem és a végére értem. Aztán a folyamat kezdődött elölről. A negyedik rész tett visszafordíthatatlanul HP függővé annak idején.

Mi tetszett meg a Hermione Granger kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz?

Alapjáraton én férfi karaktereket szoktam mozgatni, így kihívást éreztem és kíváncsiságot, hogy milyen lehet női szereplőt vinni. Másfelől a történeteim borongós, sötét hangulatú, elvont drámák és ezúttal ki szeretném próbálni magam a másik oldalon is. Kicsit könnyedebb témában tervezem megírni a történetemet erre a kihívásra.

A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?
Nem mondanám, hogy kedvenc, mert női karakterből olyanom nincsen, de nagyon kedvelem. Maximalista, orrvérzésig tanul, stréber, tudja, hogy mit akar. Vizsgaidőszakban hasonlítok rá, amúgy nagyon nem.

Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből?
Sablonos, mert Piton után úgy gondolom, ők vannak a terítéken: a Malfoy-família.
Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?
Cho Chang. Egy igazi ostoba liba, akiből egy tucat szaladgál az utcákon, csak szánni tudom szerencsétlen Harryt, hogy beleszerelmesedett. Semmi értelmét nem láttam szerepeltetni a történetben, unalmas, idegesítő, felesleges.
Percy sem lopta be magát a szívembe, ő zsigerből nem volt szimpatikus.

A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban?
Mind a kettő tetszett, de egyértelműen a könyvek viszik a pálmát, a filmek csak egy jópofa extrának számítanak, igazából meglennék nélkülük is. Az első film volt a leghűbb a történethez, még aranyosan gyermeki volt, a mai napig az a kedvencem, hiába volt izgalmasabb és látványosabb a folytatás.

Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent?
Harry Potter; nem tudom, miért érzek ellenszenvet a filmbeli Potterrel szemben, de a könyvben valahogy jobban kedveltem. Ellenben Lucius pozitív csalódás volt és a Weasley házaspár is.

Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg?
Nyilván rengeteg ilyen volt, bőven ki lehetne vesézni a témát. Az viszont, hogy egy könyvet két részre szedve dolgoztak fel, szerintem nagyon jó megoldás volt, sajnáltam, hogy erre nem jöttek rá hamarabb. Egyet remélek, de azt nagyon: nem lesz remake.

A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp?
Nem lepett meg és teljesen másképpen. Számomra nagyon unalmas, hogy a gonosz halálával a világban beáll a kötelező béke és az ellenség maradéka is eltűnik a süllyesztőben. Nem szép dolog, de a valóság sem az: örültem volna, ha Harry, Hermione és Ron is meghal a végére, mert ez a mézesmázos befejezés a csemetéikkel bár nagyon aranyos, de nem az én ízlésem. Persze megértem, hogy az igény erre nagyobb volt, mint a drámára, de a hölgynek nem kellett volna beállnia a "happy end" írók sorába. Sajnálom.
A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot?
Nem tudom, mekkora volt az érdeklődés a fanfic iránt a filmek után, még csak most bontogatom a szárnyaimat ezekben a körökben, de úgy gondolom, hogy a kemény mag megmaradt, újak pedig - példának máris itt vagyok én - mindig lesznek.

Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?
Mostanában újra aktivizáltam magam egy frpg-s oldalon, a játszótársammal elég gyakran írunk oda, valamint több kihíváson is részt veszek, illetve néhány novellapályázatot is kinéztem magamnak, ahová szeretnék majd írni, hogy kipróbálhassam magam.

Üzennél esetleg valamit a kritikusoknak és az olvasóknak?


Hm. Az olvasóknak annyit, hogy kellemes olvasást (természetesen), a kritikusoknak pedig talán azt, hogy a negatív vélemény helyett igyekezzenek építő jellegű kritikát megfogalmazni minden íróval szemben, még ha pocsék is az adott történet. Ezt egy jó barátommal folytatott beszélgetés során láttam be, hogy bizony van különbség a kettő között, ezúttal is köszönöm neki.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése