2014. február 21., péntek

Merjoe Interjúja







Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?



Sziasztok, röviden és tömören, csak hogy ne untassak senkit halálra, egy 20 éves, az államvizsga gyülekező felhői alatt élő, könyvmoly és jégkorongőrült lány vagyok. A B-12-es bolygóról jöttem, ahol három vulkánom tisztítgattam eddig hetenként... Nah jó, viccet félretéve, életem az írás - amit leginkább az asztalfiók hálál meg, eddig egyetlen kihívásban vettem részt életemben ezen a téren (II. Snanger BL) - és a jégkorong, amit OB1-es szinten űzök. 


Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz?

Kikapcsol a hétköznapokból. Nem létezik benne lehetetlen, én irányítok, rajtam múlik minden, kiélhetem rajta a kreativitásom, de leginkább segít kiüríteni a fejem.

Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?

Egy évvel a magyarra fordított megjelenése után került a kezembe az első könyv. Akkor alig múltam hét éves, és bár az olvasással már akkor is szoros viszonyt kötöttem, édesanyám szavait idézve, "először illik a magyar irodalom nagyjaival megismerkednem", így az Egri csillagokkal a hónom alatt léptem be a második osztályba. Három évvel később újra a kezembe került Rowling könyve, és akkor már jó pár "kötelezővel" a hátam mögött - amit persze ráért volna később is olvasnom felnőtt fejjel... - újra belevetettem magam ebbe
a bámulatos világba, ahol azóta is megragadtam. Hogy mi fogott meg benne? Egyszerűen, minden. Az írónő stílusa, a szereplők akiket könnyű volt magam elé képzelni, a kalandok amiket végigizgultam, miközben még enni sem voltam hajlandó kimenni a szobámból. :) Szóval...minden. :')


Mi tetszett meg a Hermione Granger kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz?

Már olyan régen nem mozgattam meg ilyen téren a fantáziám, hogy a rozsdás csapágyaim már kegyelemért sikítoztak. Szóval, amint megpillantottam ezt a lehetőséget, rövid gondolkodás után eldöntöttem, hogy belevágok. Izgalmasnak ígérkezik, és remélem sok nagyszerű történetet olvashatok majd.

A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?

Hm. Ha kizárólag a könyvet venném alapul, akkor a válaszom határozott igen lenne. Vele volt a legkönnyebb azonosulnom, illetve mikor a tollam alá vonszoltam, mindig az ő szerepét volt a legkönnyebb eredetire megőriznem. Viszont a filmet figyelmen kívül hagyni ostobaság lenne a részemről, így azt kell, hogy mondjam, hogy a Maggie Smith (egyszerűen imádom az öreg hölgyet) által alakított McGalagony fej-fej mellett halad Hermione karakterével.


Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből?

Nem árulok el szerintem semmi titkot, ha bevallom, hogy a pokolba fogok elégni a túlzott Piton fanatizmusom miatt, amihez szintén csak hozzájárul az őt eljátszó Alan Rickman figurája. :)

Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?

Igazából, ilyen nem nagyon volt. A "rossz" és ellenszenves karakterek is részei a történetnek, és mivel J.K. Rowling tolla alól így kerültek már ki, így esélyük sem volt, hogy bárki megszeresse őket. Így nem, nem tudok olyan szereplőt mondani, nem mondom, hogy rajongok pl. a rózsaszín, macskaimádó Umbridge-ért, de ugyanennyi erővel akár, szeretett hősnőnk is kaphatta volna ezeket a kevésbé szimpatikus vonásokat. 


A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban?

 Ez egyértelmű...vagyis, Alan Rickman okoz némi fejtörést, de végső soron, azért mégiscsak a könyvek mellett tenném le a voksom. 

Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent?

Talán Luna Lovegood, de végső soron a színésznő kárpótolt mindenért.


Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg?

Hát ez egy jó kérdés. Talán az utolsó párbajt könyvhűbben csináltam volna meg a hetes végén... Az hiányzott, mert Rowling nagyon jól összehozta. Persze tény, hogy így látványosabb volt, de nekem nem jött be annyira.


A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp?

Perselust életben hagytam volna. :'( Minden más úgy volt jó, ahogy volt, minden várakozást felülmúlt. :)

A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot?

A Harry Potternek van múltja - nem is akármilyen - van jelenje és mindig lesz jövője. Csak annyit tehetek hozzá, hogy a 10 és 7 éves unokatesómat épp most csábítottam be ebbe a varázslatos birodalomba, az idősebb pedig már fanfictionoket is hajlandó olvasni, pedig eddig egyáltalán nem kötötte le az olvasás. Hogy lesz-e újra akkora őrület körülötte, mint egykor volt? Az képtelenség, de amíg  például ilyen kihívásokat megszerveznek, addig még van remény. :)

Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?

Rengeteg elkezdett fanfictionom, illetve saját, nem Harry Potter világához kapcsolódó "regényem" van. Kérdezzétek az asztalfiókom, mocsok nagy étvágya van. Többet sajnos nem áll módomban elárulni róluk, I'm rather shy. :P


Üzennél esetleg valamit a kritikusoknak és az olvasóknak?

"A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, és az olvasó, aki olvassa."
Kosztolányi Dezső
Jó szórakozást az elkészült írásokhoz, remélem számotokra is olyan izgalmas lesz ez az egész kihívás, mint a történetek megalkotóinak. És csak őszintén a kritikákkal! :D 



1 megjegyzés:

Unknown írta...

Köszönjük, hogy részt vettél az interjún!

Megjegyzés küldése