2014. február 10., hétfő

A.K.Witthmore interjúja



Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?

Nos, úgy ismerhettek engem, mint A.K.Witthmore, Az írói nevem, az egyik legkedvesebb barátomnak köszönhetem egyébként. Ózdon születtem, és még most is ott lakom, hiszen tizenhat éves vagyok. Egy évet jártam Egerbe, egy művészeti középiskolába, most viszont egy közgazdasági szakközépbe járok. A nagy „álmom” illetve célom az életben, hogy eljussak Pestre, és újságírónak tanulhassak, és persze, hogy kiadjak pár könyvet.



Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz?

Talán az, hogy kikapcsol. Olyankor nem foglalkozok a külvilágban történő gondokkal, problémákkal, vagyok a saját kis világomban, amit magam köré építek, és akkor megnyugszom.


Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?

Másodikos voltam, amikor először megnéztem a Harry Potter és a bölcsek kövét, aztán a moziban a Harry Potter és a Titkok kamráját. A legjobb barátom – aki szintén nagy Potterhead volt akkoriban, és még most is az – adta kölcsön a könyveit, és az óta meg vagyok értük halva. A leginkább az tetszett meg benne, hogy egy másik világba kalauzol, megmutat egy olyan helyet, ahol én is szívesen lennék.  

Mi tetszett meg a Hermione Granger kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz?

Minden. Talán az, hogy ez tényleg egy kihívás. Hogy összemérhetem az erőimet más írókkal szemben, és, hogy valaki véleményezze a munkámat elfogulatlanul.


A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?

Alapvetően Hermione a kedvenc női karakterem. Talán azért, mert régen, még kiskoromban olyan sokat játszottam el őt, hogy hozzám nőtt a karakter. De mellette még Lunát is szeretem. Ő is egy olyan karakter, aki a kedvességével és furcsaságával belopta magát a szívembe.


Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből?

Draco Malfoy. Hatalmas betűkkel ő a kedvenc karakterem mind a könyvekből, mind a filmekből. Na, meg persze a Weasley ikrek. Nélkülük, nem lenne ugyan az.


Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?

Na, ez egy remek kérdés. És talán kissé meglepő lesz a válasz, de akiket a legkevésbé kedvelek az Ginny és Cho. Nem tudom megmondani, hogy miért, egyszerűen nem kedvelem a karaktereiket.


A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban?

Egyértelműen a könyvek.


Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent?

Igen volt, méghozzá Grindelwald. De azóta megszoktam, hogy abban a három másodpercben Jamie Campbell Bower alakítja.


Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg?

Volt. Méghozzá a hetedik részben. Úgy minden. Olyan sok mindent kihagytak, és valahogy nem nyerte el a tetszésemet. Például azt is kihagyták, hogy Collin-t elviszik az akromantulák.


A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp?

Így fejeztem volna be. Az, hogy a végén leírja, hogy felnőnek, és, hogy ott állnak a pályaudvaron, és, hogy Harry sebhelye soha többé nem fájdul meg, olyan tökéletes befejezés féle.


A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot?

Szerintem van még remény a Potter fanfic-ek fellendülésére. Csak kell egy kis fantázia hozzá. Bármit le lehet írni, amit elképzelsz, és nem kell csupa sablon sztorinak lennie.


Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?

Nos, készülőben van egy akció-thriller trilógiám. Az első kötetet kezdtem el, és már egész jól halad. Talán a címét elárulhatom; Az utolsó pisztolygolyó. 

Üzennél esetleg valamit a kritikusoknak és az olvasóknak?

Talán csak azt, hogy vigyázzanak, mert ismereteim szerint, remek történeteket fognak olvasni!

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Köszönjük, hogy részt vettél az interjún!

Megjegyzés küldése