2014. február 25., kedd

Heki Interjúja




Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?

Hernádi Kitti vagyok. Pécsett születtem lassan 20 éve, és itt is tanulok idegenvezetőnek. Az írást 2008-ban kezdtem el, de azt az évet még nagyon gyenge szárnybontogatásnak mondanám. Pont a napokban találtam meg azt az írásomat és jót nevettem rajta :) 2009-ben ismertem meg a Fanficek világát, és miután jó párat elolvastam, bele is kezdtem a sajátomba, ami A kígyó markában címmel fut Merengőn. Egyből meg is született az első három fejezete. Ezt a történetet még nem fejeztem be, de tervben van, csak időközben annyi más sztoriba belevágtam, hogy sose tudom melyiket is folytassam éppen. Az elmúlt fél évet mondanám a legaktívabb írói korszakomnak. Egy kedves barátommal elkezdtünk közösen egy fanficet, amit hat hónap alatt be is fejeztünk. Karácsonykor jött az ötlet: mi lenne, ha átírnánk a neveket, kivennénk a varázslókat, és egy teljesen új történetet kreálnánk belőle? Megcsináltuk, és be is küldtük egy pályázatra, aminek köszönhetően akár ki is adhatják ezt.


Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz?

Azt szeretem legjobban az írásban, hogy megteremthetek egy saját világot. Ha valami probléma van az életemben, mindig van egy "hely", ahova elmenekülhetek. Sokszor pont ezekben a pillanatokban sikerül a legjobbakat írnia az embernek. 

Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?

A Harry Potter első részét 2001 környékén láttam először. Ez volt az iskola könyvtárában a legmenőbb kazetta, ennek köszönhetően minden délután, MINDEN ÁLDOTT DÉLUTÁN azt néztük. És nem, sose untuk meg. Akkoriban még nem szerettem annyira olvasni, így a könyveket messziről elkerültem a könyvtárban. A többi filmet rövidesen a megjelenésük után mindig megnéztem. A könyveket 2009 után kezdtem el olvasni. 2009-ben mutatta meg barátnőm az interneten található fanficeket, egyből magukkal ragadtak, főleg a Rose of Pain. Az indította el benne az írhatnékot. Magában a történetben, hogy mi is fogott meg igazán? Nem tudom, úgy az egész egyben. Fantasztikus a történet, fantasztikusak a szereplők, és a legfantasztikusabb maga J. K. Rowling. 


Mi tetszett meg a Hermione Granger kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz?

Mindig is Hermione volt a kedvenc karakterem. Talán, mert az ő helyébe tudom a leginkább beleképzelni magam. Igaz nem vagyok eminens, nem vagyok egyke, mégis ő áll a legközelebb hozzám. 


A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?


Azt hiszem, ezt a kérdést már fent megválaszoltam. Amúgy Hermione mellett szeretem Ginnyt is, bár ő mindig csak mellékszereplő lesz a történeteimben.

Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből?

Természetesen Draco Malfoy, a Mardekár Hercege a másik kedvenc karakterem. Igazából nem tudom, miért. Nem szeretem a szőkéket, nem szeretem a kék szemeket, nem szeretem a rossz fiúkat. Mégis Tom Felton (mert persze, nem tudok elvonatkoztatni tőle, ha Dracóról van szó) tökéletesen visszaadta azt a fiút, akiről a könyvekben olvashattunk, hogy egyszerűen muszáj őt szeretni.

Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?

Sose szerettem Ront. Tudom, ő a Trió egyik tagja, Hermione szerelme. És ezzel el is mondtam, mi a bajom vele. Miatta nem lehetet Hermione Dracóval :) Általában a történeteimben hamar kikerül a képből, előfordul, hogy meghal, esetleg alkoholista lesz, néha áttér a Sötét oldalra. 

A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban?

Nem tudnék választani a könyvek és a filmek között. Mind a kettő jó más más okokból. 


Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent?

Nem, mivel a filmeket előbb láttam.

Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg?

A hatodik részbe sokkal több dolgot kellett volna tenniük a horcruxokról. Ahogy nézzük a filmet, rájövünk, hogy tökre nem tudjuk, mi alapján találta meg Dumbledor és Harry a horcruxokat.

A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp?

Nem számítottam semmire, csak arra, hogy biztosan jó lesz. És nem kellett csalódnom. Hogy így fejeztem volna be? Nos majdnem. Megrögzött Dramione fanként annyit módosítottam volna, hogy Hermione végül rádöbben, hogy Draco az, aki neki kell :)

A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot?

Annyit mondhatok, amíg én itt vagyok, addig fanficek lesznek:) Ha csak az én tollamból, akkor is. :D

Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?

Most a fent említett kiadandó történet folytatásán dolgozunk barátnőmmel. Három folytatást is tervezünk, két rövidebbet és egy hosszabbat. A hosszabb írását már nagyon vártam, mert ebben ugrottunk egy kicsit az időben, így a gyerekek szemszögéből írhatunk. Tini szerelem, egy kisfiú, aki rossz társaságba keveredik, és egy váratlan fordulat, ami persze teljesen sablonos, mégis jól sül majd el. 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése