2014. február 17., hétfő

Hamiltonfan Interjúja




Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?

Sziasztok! Az írói nevem Hamiltonfan, a szüleim pedig Reginának kereszteltek. Az Eszterházy Károly Főiskola elsőéves (nappali tagozatos) hallgatója vagyok, és magyar-történelem szakos gimnáziumi tanárnak készülök. Pest megyei származású, falusi lány vagyok, de szeptember óta Egerben is sokat tartózkodom.

Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz?

Talán azt, hogy közben semmi sem szabhat gátat a fantáziámnak, korlátlanul kiélhetem a kreativitásomat. Őszinte leszek, nem mindig élvezem az alkotás folyamatát, de olyankor mindig motivál az egyik fő célom: olyat írni, aminek kapcsán még halálom után is emlékeznek majd rám.


Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?

Hét éves voltam, amikor játszani kezdték a moziban a Bölcsek Kövét. A keresztanyám vitt el magával, és bár korábban még sosem hallottam a Harry Potterről, rögtön megszerettem. Emlékeim szerint a második és a harmadik részt is filmben láttam hamarabb, aztán tíz éves korom környékén „kaptam rá” a könyvekre, onnantól pedig már nem volt megállás! :) Nem tudnám megmondani, hogy mi volt az a konkrét dolog, ami megfogott... talán a varázslat? ;)


Mi tetszett meg a Hermione Granger Kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz?

Őszintén szólva szinte egyetlen írói megmérettetésnek sem tudok ellenállni! :D A Hermione Granger Kihívás szépen kivitelezettnek, jól megszervezettnek és megbízhatónak tűnt (és tűnik még most is), Etti neve pedig már önmagában is garancia (volt) egy élményekben gazdag versenyre! :) (Elnézést kérek a másik szervezőtől, az ő munkáival eddig még nem találkoztam.)

A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?

Nincs kedvenc női karakterem, de Hermionét semmiképpen sem mondanám annak. Félreértés ne essék, semmi bajom a lánnyal - sőt...! -, viszont ugyanilyen mértékben kedvelem például Ginnyt is. Én alapvetően olyan természet vagyok, aki nem tud a Harry Potter világában élő lányokért/nőkért rajongani, de szerintem szinte mindegyikben találni valami szerethetőt, aki a jó oldalon áll.

Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből?

Lucius Malfoy az abszolút kedvencem, de Dracót és Siriust is nagyon szeretem! :)

Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?

Biztos elég unalmas interjúalany vagyok, de itt sem tudnék konkrét szereplőket megnevezni! :) A mardekárosok/halálfalók többsége alapvetően ellenszenves a számomra, mert az utóbbi években akarva-akaratlanul is elég nagy pálforduláson mentem keresztül a karakterekhez való viszonyomat illetően. Aki régóta ismer, az tudhatja, hogy régen majd megvesztem a sötét oldalért, most viszont már átértékelődtek bennem a cselekedeteik. Idősebb (és ezzel együtt érettebb) lettem, más tulajdonságokat tartok fontosnak és megbecsülendőnek, mint három-négy évvel ezelőtt, és ez így van jól! :)

A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban?

Nem tudnék választani, mert a többséggel ellentétben én a filmfeldolgozásokkal is maximálisan elégedett voltam/vagyok. :) Igazság szerint sokkal jobban szeretek olvasni, mint filmet nézni, úgyhogy ez talán az előbbiek javára dönti el a mérleget, de ez megint csak egy általánosítás a részemről. :)


Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent?

Narcissa ízléstelen hajkoronájával a mai napig nem vagyok kibékülve, hiszen MÉG CSAK NEM IS (TELJESEN) SZŐKE, és sokkal fiatalabbnak (vagy fiatalosabbnak) képzeltem. A viselkedése rendben van, egész jól alakítja őt a színésznő, de valahogy mégsem méltó Lucius Malfoy feleségének eljátszására. A többiekkel nem volt problémám. :)

Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg?

Nem ugrik be ilyesmi, mert én már annak is nagyon örültem, hogy egyáltalán megfilmesítették a kedvenc regényeimet! :) Sok olyan olvasmányom volt már, amivel kapcsolatban azt gondoltam, hogy „Bárcsak filmet készítenének belőle!”, de erre végül nem került sor, szóval úgy hiszem, hogy panaszkodás helyett inkább értékelnünk kellene, amit kaptunk (nekünk, rajongóknak). :)

A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp?

Én valamiért végig abban a hiszemben voltam, hogy Voldemort fog győzni, de utólag belegondolva ez elég nagy butaság volt a részemről. Egyáltalán nem számítottam erre a befejezésre, mert engem például már a horcruxok megjelenése is nagyon meglepett, viszont örülök, hogy végül így alakult, én ki vagyok vele békülve. :)

A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot?

Szerintem nem a Hp7/2 megjelenése után lett népes a rajongótábor. Idestova nyolc éve „élek” a fanficek világában, és azt tapasztaltam, hogy sajnos már legalább három-négy éve alábbhagyott a lelkesedés. Az igazat megvallva nem sok esélyt látok rá, hogy ismét felvirágozzon ez a műfaj, bár még van remény, hiszen a legfrissebb hírek szerint meg fogják filmesíteni A legendás állatok és megfigyelésük-et. Nem tudom, hogy hogyan lehetne „feldobni” a fandomot, de lehet, hogy jobb lenne, ha inkább megtanulnánk továbblépni. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy többé senki ne írjon fanfictionöket, de fogadjuk el, hogy ez egy hanyatló „iparág”, és próbáljunk meg inkább más területen fejlődni.

Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?

Nincs, jelenleg csak a kihívásra írt történetemen dolgozom, illetve igyekszem minél jobban lebonyolítani a Scripsit. :P

Üzennél esetleg valamit a kritikusoknak és az olvasóknak?

„Szólhatok az emberek vagy az angyalok nyelvén, ha szeretet nincs bennem, csak zengő érc vagyok, vagy pengő cimbalom. [...] Most még megmarad a hit, a remény és a szeretet, ez a három, de közülük a legnagyobb a szeretet.” (1Kor 13,1–13,13)

Köszönöm az interjút! :)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én köszönöm a lehetőséget! :)
Hf.

Megjegyzés küldése