2014. március 5., szerda

Spirit Bliss Interjúja







Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?

Az igazi nevem Hujder Adrienn, de Spirit Bliss néven ismernek általában. Pécsett lakom, a PTE-n, magyar szakon államvizsgáztam. 13 éves korom óta írok, 21 évesen kezdtem el a netre publikálni az írásaimat. Sokáig ficeket is írtam Harry Potter és Twilight fandomban, de mostanában csak ritkán jut időm ficírásra. 2010-ben megjelent az első regényem Árnyékvilág címmel a Könyvmolyképző Kiadónál, azóta inkább a saját történeteimre koncentrálok. Mostanra 5 könyvem csücsül a könyvesboltok polcain: Árnyékvilág, Kígyók sziszegése, Mennydörgő némaság, Démoni érintés 1. – A múlt árnyai, Démoni érintés 2. – A jövő árnyai. A Harry Potter örök szerelem számomra, nemcsak az eredeti könyvek, hanem a minőségi, jó ficek is.

Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz?

Hogy kikapcsol. Elfelejthetem a gondjaimat, bajaimat, és beléphetek egy olyan világba, amit képes vagyok teljesen irányítani. Szeretem azt is benne, hogy elmondhatom másoknak a történeteim segítségével, mi jár a fejemben, mit érzek, miről hogyan gondolkozom. Valamint azt, hogy segíthetek másoknak sok mindenben. Akár abban, hogy ők is elfelejtsék egy kicsit a gondjaikat, akár abban, hogy megoldást találjanak egy történetem által a problémáikra.

Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?

Mikor az első könyv első kiadása megjelent Magyarországon, megkaptam anyától karácsonyra. Elolvastam, és azonnal beleszerettem. Az első filmet csak a 4. könyv olvasása után láttam, úgyhogy egyértelműen a könyvbe szerettem bele elsőként, a filmek csak amolyan érdekes kiegészítések. És hogy mi fogott meg benne? Minden. A karakterek, a történet, a varázsvilág felépítése és az, hogy Rowling ezernyi nyomot és jelet rejtett el, amiket olvasás közben keresgélhettem, hogy végül megfejtsem a rejtélyeket.

Mi tetszett meg a Hermione Granger kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz?

A Harry Potter történetnek sok nagyon fiatal rajongója van, akik mostanság elég sok pályázatot és kihívást írnak ki, viszont ezek többsége nincs túl igényesen kivitelezve. Bevallom, mikor először hallottam a kihívásotokról, azt gondoltam, hogy ez is egy újabb hasonló pályázat lesz. Aztán mégis rákattoltam a blogotok linkjére, és rájöttem, hogy tévedtem. Nemcsak a blog volt nagyon igényesen elkészítve, hanem a kihívás szabályait is részletesen, rendesen, átgondoltátok és kidolgoztátok. Szóval elsőként az fogott meg, hogy láttam, valóban komoly munkát fektettek a kihívásba és igényesek vagytok. Emellett maga a kihívás is nagyon érdekesnek tűnt, tetszettek a kulcsok, és azonnal ezernyi ficötlet ugrott be, amint megláttam őket. Így nem tudtam visszafogni magam, és muszáj volt jelentkeznem a játékra. :)

A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?

Inkább úgy mondanám, hogy Hermione az egyik kedvenc női karakterem. Rajta kívül nagyon szeretem még Lunát, és nagyon érdekesnek találom Bellatrix karakterét. De Hermione is mindenképpen a kedvencek között van, főleg, mert a belső világunkat tekintve sok mindenben hasonlítunk. Én is könyvmoly vagyok, én is mindig imádtam tanulni, és engem is bántottak többek között emiatt az iskolában.

Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből?

Piton az első számú kedvencem, és nem, nem csak Alan Rickman miatt. Én tényleg már azelőtt szerettem őt, mielőtt az első filmet egyáltalán láttam volna. :) De rajta kívül kedvenc még Draco és Lucius is, mert bár egyáltalán nem értek egyet az elveikkel, pszichológiai szempontból mindketten érdekes karakterek. Azt hiszem, elmondhatjuk, hogy tipikus nő vagyok, aki odavan a rossz fiúkért. :D

Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?

Két ilyen karakter volt, az egyik Umbridge. Azt hiszem, az olvasók nagy része jobban utálta őt, mint magát Voldemortot, és ez sokat elmond. Én nagyon szeretem a gyerekeket, fiatalokat, és ha valaki bántja őket, akkor azt a valakit rühellem. Bár még nincsen gyerekem, egy igazi anyatigris lakik bennem, aki foggal-körömmel védelmezi a gyerekeket, akkor is, ha nem az övéi.
A másik ellenszenves karakter Caramel, mert undorító mód gyáva. Egy vezető legyen erős, határozott, a gondokra pedig ne csukja be a szemét remegve, hanem oldja meg őket.

A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban?

Egyértelműen a könyvek. Bár nekem nincsen annyi problémám a filmekkel, mint sokaknak, szívesen megnézem őket bármikor, meg sem közelítik a könyveket minőségben. A könyvek összetettebbek, jobban megismerhető általuk a varázsvilág, a karakterek, sokkal érdekesebbek a rejtélyek is, mert a könyvekben sokkal több nyom van elrejtve, mint a filmekben.

Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent?

Szinte mindenkit másképp képzeltem el, de voltak nagyobb csalódások. Pitonnal kapcsolatban először teljesen kiakadtam, hogy bár ő a könyvben a harmincas éveiben jár, Alan Rickman viszont jócskán idősebb nála. Aztán végül Alan olyan jól játszotta Pitont, hogy belenyugodtam a választásba. Viszont nem így voltam Siriusszal, Lupinnal, Lilyvel és Jamesszel. Őket is jócskán idősebb színészek játsszák, mint ahány évesek a könyv szerint, és őket nem is tudtam megkedvelni végül a filmekben.

Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg?


Az utolsó filmben nagyon tetszettek McGalagony jelenetei, ő csak ritkán szólal meg, de mikor megteszi, akkor kész vagyok tőle. :) Valamint odavagyok szintén a 7/2 filmből Piton haláljelenetéért, és mikor Harry megnézi az emlékeit.
Amit hiányoltam… Az 5. könyvben van egy nagyon klassz Piton/Sirius vita, amit szívesen láttam volna a vásznon, de sajnos kimaradt.
Ami pedig benne volt, de másképp csináltam volna meg… Az 5. filmben Piton emlékei. Egyfelől hülyeség, hogy Harry be tud hatolni az elméjébe, ha Voldemort sem képes rá, így a könyvben lévő merengős megoldás hitelesebb számomra. Másfelől az emlékeit nagyon elkapkodták, igazából, végigpörgött néhány kép, és az ember csak arra eszmélt, hogy már vége is. Az emlékeit jobban kidolgozhatták volna.

A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp?

Egyáltalán nem lepett meg a befejezés. Az 5. könyv óta tudtam, hogy Piton a jó oldalon áll, és azt is, hogy miért, és abban is biztos voltam, hogy a végén a tipikus „a jó legyőzi a rosszat” megoldást választja Rowling. Én egyébként nem így oldottam volna meg a lezárást. Olvastam két ficet (alternatív 7. könyveket), és azoknak a vége sokkal inkább elnyerte a tetszésemet. Az egyikben Harry bezárta Voldemortot Edevis tükrébe, vagyis lényegében legyőzte a gonoszt, ám Voldemort úgy élt a tükörben, hogy azt hitte, az a valóság, és ott megkapott mindent, amire csak valaha vágyott. Vagyis győzött a jó, de a rossz sem vesztett teljesen. Így érdekesebb. Egy másik ficnek meg az lett a vége, hogy Harry a végső harcnál szeretetvarázst küld Voldemortra, aki visszaváltozik kisbabává, és ezek után Harry neveli fel őt. Ez azért érdekes megoldás számomra, mert mindig is érdekelt, hogy ha normális, szerető szülei vannak Tom Denemnek, vajon akkor is Voldemort lenne-e végül belőle vagy sem…

A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot?

Én nem érzem, hogy megkopott volna a lelkesedés. Biztosan vannak, akik magán okok miatt már nem írnak ficeket, vagy kevesebbet írnak, mint én is, de úgy gondolom, hogy mindig jön egy új generáció, aki elolvassa majd a Harry Pottert, beleszeret, és ficírásba kezd, és a régiek közül is sokaknak örök szerelem ez a történet, nekem is. Ha megnézzük a legnagyobb fanfic oldalt, a Merengőt, rengeteg új feltöltés van rajta naponta, úgyhogy nem hiszem, hogy féltenünk kéne a Harry Potter ficek jövőjét. Hogy stílusos legyek, ha valaki megkérdezné, szerintem, meddig lehet életben tartani a Harry Potter rajongást, akkor Piton szavait idézve csak annyit mondanék: Örökké. :)

Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?

Jelenleg a Démoni érintés trilógiám utolsó könyvét írom, ez nyáron vagy ősszel kerül majd a könyvesboltokba. Hogy utána mi lesz… Van néhány ötletem, de még nem tudom, melyiket írom meg legközelebb. Egyfelől ott az Egy bohóc könnyei, amely egy cirkusz életét mutatja be egy romantikus családregényben. Aztán ott az Érzéketlenek, amely egy sci-fi regény. A jövőben játszódik, ahol az emberek egy oltás mellékhatása miatt képtelenek bármit is érezni. Van még a Lelkek börtöne, amely egy elmegyógyintézetbe zárt fiú és lány múltját, jelenét, titkait mutatja be, és egy femslash regény Az igazság ára címmel. Valamint erősen gondolkozom egy valódi krimi regény írásán is. Majd meglátjuk, mit hoz a jövő, és melyik történet lesz a következő a sorban. :)

Üzennél esetleg valamit a kritikusoknak és az olvasóknak?

Csak annyit, hogy majd kíváncsian várom a véleményüket, és jó olvasást a történetekhez! :)

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Köszönjük, hogy részt vettél az interjún!

Névtelen írta...

Szia Spirit!

Jaj, öröm olvasni, hogy Te is jössz!
Az írással kapcsolatos mondatok nagyon megfogtak, én is körülbelül így indoklom a mániámat; viszont érdekes, hogy nem szereted Umbridget.
Az egy nagyon jó karakter, pont attól utálatos, hogy míg pszichopatákkal nem találkozik az olvasó, ilyen karrier hajhászó alakokkal mindenki összefut az életében. Az a könyv lesz mindig is a sorozat legaktuálisabb darabja, nem véletlenül használjuk mi sem magyar vonatkozásban :))

Sok sikert és pontot kívánok, tűkön ülve várom a történeteket!
Mariann :)

Megjegyzés küldése