2014. március 14., péntek

Cartwright Interjúja








Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?

Sziasztok, Cartwright vagyok, a hétköznapokban Viki. Angliában élek, és dolgozom tavaly óta. Csendes és visszahúzódó alkat vagyok, és bár mindig is inkább pesszimista jellem voltam, mostanában már odafigyelek, hogy inkább a pozitív dolgokat vonzzam, mert úgy lényegesen könnyebb, és egészségesebb is. Emellett szentimentális romantikus vagyok.  

Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz?

Azt, hogy általuk ki lehet szakadni a hétköznapokból, adott esetben egy teljesen más világba repítenek, ahol arról írhat az ember, amiről csak szeretne.

Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?

Ez nálam érdekesen alakult, ugyanis a húgom hatására néztem meg az első két filmet, utána kezdtem bele a könyvekbe a harmadik résztől, és miután ismertem az egész történetet, elolvastam az első két kötetet is. Ennek már egy picit több mint tíz éve, és a hatás az óta is tart. Rowling néni írói stílusa fogott meg, ahogyan az azkabani fogoly kezdődik. A HP előtt én sem nagyon olvastam semmit magamtól, de a könyv stílusa magával ragadott. Mindegyik kötetet átlagosan egy hét alatt olvastam ki, és bár nem szoktam egy történetet többször elolvasni, a Félvér Herceget a filmje után elolvastam újból. 

Mi tetszett meg a Hermione Granger kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz?

Ez az első kihívásom, ha a Kívánság Üst játékot nem tekintem annak. Igazából szerettem volna kipróbálni magam egy kihíváson, hogy felmérjem, mit tudok. A HG kihívás azért nyerte el a tetszésemet, mert bár itt is vannak bizonyos kulcsok, megkötések, én mégis viszonylag szabadabbnak éreztem/érzem, mint a többi kihívást. 

A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?

Hermione karaktere igen meghatározó a történetben, és kedvelem őt, néha nem tudom eldönteni, hogy a könyves vagy a filmbeli alakját jobban. Alapvetően Tonks a kedvenc női karakterem, mellette viszont egyértelműen Hermione áll. 

Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből?

Remus a kedvenc karakterem a kedvessége és a jó szíve miatt. Ő olyan valaki, akihez bármikor fordulhatna az ember, mint egy nagybácsi. Rajta és a fent említett boszorkányokon kívül még Piton karakterét mondanám, bár őt inkább a fanficekben kedveltem meg. Vannak olyan szerzők, akik nagyon jól tudják őt hozni, kellően szarkasztikus, ami engem mindig abszolút vigyorgásra késztet. Illetve Luna véleményem szerint irigylésre méltó boszorkány, az, ahogyan a dolgokhoz áll. 

Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?

Furcsán hangozhat, de ez fogósabb kérdés, mint az előző. Vannak az egyértelműek, mint Voldemort, mert egy őrült, és remekül példázza a valódi világ egykori hatalommániás elnyomóit. Ugyanakkor Bellatrix például a kedvenc gonosz szereplőm, ami nagyban köszönhető a színésznő alakításának, és egyébként remekül lehet vele írni.
Akit különösen nem kedvelek, az James karaktere, mert azokra a beképzelt alakokra emlékeztet, akikkel általános iskolában alaposan meggyűlt a bajom. Minden bizonnyal bátor ember volt, és remek barát, ugyanakkor a tizenöt éves énje az őrületbe kergetne. Nekem egyébként a hetes könyv emlékei alapján Lily sem szimpatikus, olyan – ez szubjektív vélemény – hisztérika. 

A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban?

Mindegyiket szeretem. Nyilván a könyv az alap, ott több a magyarázat a miértekre, hogyanokra, de annak ellenére, hogy persze nem tudták teljesen átadni a könyvet a filmesek, nekem azok is tetszettek, többször láttam őket.  

Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent?

Ez az egyik kedvenc kérdésem. Remusszal és Tonksszal kapcsolatban egyértelműen elfogult vagyok, szeretem őket külön és együtt is. Éppen emiatt nagyon bosszant, hogy a filmben nemcsak hogy sikerült így elfuserálni őket, de még külön forgatókönyvet is kreáltak nekik, miközben végig jelentéktelen mellékszereplőt csináltak belőlük, főleg a boszorkányból, akiről még annyi sem derül ki, hogy Sirius rokona. Rajtuk kívül Bill nálam több sebhellyel szerepel, mégis helyesebb, és Harry esetében is inkább a rajongói rajzokat részesítem előnyben. 

Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg?


A teljesség igénye nélkül: Az ötös könyv minisztériumi csatajelenete nagyon látványos lett, aztán tetszettek még a Herceg visszaemlékezései, annak ellenére, hogy amikor az ötös filmben megrövidítették Piton legrosszabb emlékét, amiért egyébként haragszom, végig azon gondolkodtam, hogy talán majd a hetes részben beteszik a sértést. Az összevágások tetszettek, ugyanakkor úgy jött le, hogy James Potter egy beképzelt alak volt, valahogy mégis sikerült meghódítania Lily szívét… Ezzel kapcsolatban rájöttem, hogy magyarul nagyon béna lett ez az emlék, Dumbledore érzéketlennek tűnik benne, és bár nagyon szeretem Perselus magyar hangját, valahogy mégsem sikerült visszaadnia az eredeti hangsúlyozást. 

A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp?

Mikor még nem tudtunk a horcruxok létezéséről, én végig úgy gondoltam, hogy Harry nem éli majd túl, hiszen mégiscsak ő áll szemben a maga tizenéves énjével egy erőteljes sötét mágussal szemben. Úgy hittem, hogy majd egyszerre halnak meg. Végül is örülök, hogy nem így történt, mert kedvelem Harry karakterét, ugyanakkor az epilógus nem biztos, hogy kellett volna bele, vagy legalábbis nem így. Azt olvastam több helyen is, hogy Rowling néni gyakorlatilag amiatt írta meg az epilógust, hogy megmutassa, Teddyvel minden rendben van, mégsem kapott a fiú elég jelentőséget. Illetve bosszant Ron gyerekes viselkedése, mintha legalábbis nem hatott volna rá az egykori háború. 

A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot?

Bízom benne, hogy igen. Ötletes, új kihívásokkal, hogy ne csak a megszokott emberek vegyenek részt egy-egy megmérettetésen, hanem – mint most például én is – új érdeklődők. 

Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?

Mostanában rákaptam az egypercesek írására, el is kezdtem egy gyűjteményt Harry és Teddy kapcsolatáról. Bizonytalan, hogy mennyi lesz belőle, ez az ihlettől függ. Aztán vagy emellett szeretném végre befejezni a HP regényemet, hogy azzal lezárhassam azt a korszakot. 

Üzennél esetleg valamit a kritikusoknak és az olvasóknak?

Az olvasóknak kellemes időtöltést és jó szórakozást, a kritikusoknak pedig építő jellegű, udvarias véleményezést kívánok. :)

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Köszönjük, hogy részt vettél az interjún!

Megjegyzés küldése