2014. március 12., szerda

missyleda Interjúja







Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?


Sziasztok! Missyleda vagyok, de e név mögött egy túl nagy fantáziával megáldott főiskolás bujkál. Világéletemben nagy könyvmoly voltam és vagyok. Amikor csak tehetem, olvasok. Többnyire Harry Potteres romantikus fanficeket olvasok. Mint író egy éve élek, örök hála barátnőmnek, aki azóta, hű bétám.


Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz?


Az írásban talán azt szeretem a legjobban, hogy szinte bármit megtehetek a szereplőkkel, persze semmi karakter vagy életidegen dolgot. Amikor írok akkor egyik pillanatban mondjuk gondolatban Pitonnal veszekszem, hogy az adott szituációra hogyan lehetne pitonosan reagálni. De vannak olyan karakterek, akiknél már gondolkodnom sem kell, mert már annyira ráhangolódtam, hogy minden reakcióját ismerem. Ezek a dolgok teszik számomra létkérdéssé az írást, mert milyen egy olyan nap amelyen, az ember nem álmodozik?



Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?

A Harry Potter világával még nyolc évesen könyvtár ismeret órán. Ha emlékezetem nem csal ez volt az első könyv, amit kivettem a könyvtárból. Esti meseként végezte, drága édesanyám olvasta fel nekem az első négy kötetet. Ezután elszállt az esti mesék korszaka és nekem egyedül kellett volna elolvasnom az utolsó köteteket, de az váratott magára négy-öt évet. Akkor kaptam rá az ízére nagyon amikor sikerült saját erőből befejezni. Innen már nem volt megállás a fanfic olvasásig. :)
Tehát kiderül, hogy előbb találkoztam a könyvvel, mint a filmmel.


Mi tetszett meg a Hermione Granger kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz?


Már egy ideje úgy voltam, hogy meg kéne mérettetni írói képességeimet, és az egyik barátnőm linkelte be nekem a kihívást. Mivel Hermione Granger az egyik kedvenc női karakterem, és mivel kulcsok beindították a fantáziámat, így rövid konzultáció ( a bétámmal) után beadtam a jelentkezésem.


A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?

Az előbb már írtam, hogy ő az egyik örök klasszikus, de szeretem még Molly Weasleyt és Narcissa Malfoyt is. :)

Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből?

Akiket nagyon szeretek az Harry, Draco, Perselus, Lucius, Charlie, Bill, … és még sorolhatnám, ők akiket név szerint eddig emlegettem a kedvenceim, de a klasszikusok közül persze nem maradhat ki Albus Dumbledore, Sirius Black és Remus Lupin. Azt már nem tudom megmondani kit honnan szerettem meg, de vannak olyanok, akiket a fanficek hoztak közel a szívemhez.

Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?


Az első helyezett az Voldemort, nem is tudom miért? :)
A második hely Lestrage házaspáré megosztva.
A harmadik helyezett Percy Weasley, csak azért, mert unszimpatikus.

A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban?

Teljes mértékben könyvpárti vagyok. A filmekből csak az első négyet voltam képes megnézni, de készülök rá, hogy nyáron egy giga-maratonnal bepótlom ezt a hiányt.

Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent?

Voldemort, a képzelő erőm sokkal rondábbá és groteszkebbé tette a könyv alapján.

Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg?
Mivel nem láttam végig a filmet, így nem tudom ott mit hagytak ki, de amíg láttam nem volt annyira zavaró, hogy megvágták a könyveket. Legalábbis számomra.

A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp?

A nagy csatára számítani lehetett, de azt nem tudom megérteni minek kellett ennyi jó embert megölnie. Bár az epilógus tetszik, de szerintem  nem biztos, hogy Hermione Ron mellett boldog lehetne.

A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot?

Én nem vettem észre, hogy fogyna a lelkesedés, bár ki tudja. Szerintem mindig lesznek, akiket megérint majd a történet.

Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?

Hát ugye van a Merengőn egy történetem, az fog hamarosan frissítést kapni.

Üzennél esetleg valamit a kritikusoknak és az olvasóknak?

Csak annyit kérek, hogy olvassanak és hagyjanak építő kritikát.     



Köszönöm a figyelmet!











1 megjegyzés:

Unknown írta...

Köszönjük, hogy részt vettél az interjún!

Megjegyzés küldése