2014. március 7., péntek

HeavenInHell Interjúja





Top of Form
Bottom of Form

Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?



Lássuk csak, mit is érdemes tudni rólam? Szeretem a málnahabos süteményt. Ez fontos. Rettegek minden állattól, aminek kettőnél kevesebb, vagy négynél több lába van. Szeretek főzni és letesztelni a végeredményt. Alapvetően magány kedvelő vagyok, a legtöbb hobbim sem igényel társaságot. Hajlamos vagyok a szarkazmusra, de nincs bennem igazi rosszindulat. Mindig azt szerettem volna, ha a születésnapom nyáron van, de a szüleim rosszul időzítettek. Ebben a szent percben pedig a fél karomat odaadnám egy jó csirke paprikásért galuskával.  



Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz? 



Nem beszél vissza. Ez is fontos persze, de ami még fontosabb, hogy ez az egyetlen terület, ahol kiélhetem a kreativitásomat. Máshoz ugyanis még ennél is kevesebb tehetségem van. Nem tudom kiénekelni a magas C-t, könnyen elszédülök, ha sokat kell forognom, és nem tudok egy egyenes vonalat húzni.
  


Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?



Először az első két filmet láttam, majd elkezdtem olvasni a könyveket. Úgy emlékszem, valamikor a második film környékén jött ki a negyedik könyv, az ötödikre viszont már bosszantóan sokat kellett várnom. Igen, egyből megtetszett a történet, és nem csak Ms Rowlingnak köszönhetően. Chris Colombus képi világa is teljesen elvarázsolt. Kövezzenek meg, szeretem a meséket.
  



Mi tetszett meg a Hermione Granger kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz? 




Ez az első kihívás, amire valaha is jelentkeztem. Nem vagyok nagy határidők tartásában, és rendelésre írásban, végül azért döntöttem úgy, hogy mégis megpróbálom, mert bőséges volt a kulcs választék és a szervezők – remélhetőleg – elég időt hagytak az alkotásra is.  

  

A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más? 




Igen, azt hiszem, lehet mondani, hogy Miss Granger a kedvencem, bár ebben közre játszik, hogy ő a legrészletesebben ábrázolt női karaktere a könyveknek. Azért Minerva McGalagonyt és Mrs. Norrist is kedvelem.
  



Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből? 





Mivel a kedvenc női szereplőimet már említettem, itt most csak a férfi szereplőkre térnék ki. Harry Potter mindenek felett, hiszen nélküle nem lenne történet. A listán vannak még Albus Dumbledore, Sirius Black és Remus Lupin. Lucius Malfoynak és Charlie Weasleynek az alternatív, fanfiction írók által megalkotott karakterét kedvelem.
  



Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?




Ron Weasley, mert egy vicces, jópofa fiúból és hűséges barátból egy önző, nyafogó, irigy karakterré nőtte ki magát. Bellatrix Lestrange, mert sosem bírtam az elmebajosokat. Frics, mert perverz, és Dolores Umbridge mert perverz és őrült egy személyben.
 


A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban? 




Határozottan a könyvek. Akármilyen csodásak is voltak a filmek - egy kivételével -, a részleteket, a szereplők gondolatait, és a saját fantázia világomat nem tudták száz százalékban visszaadni.
  




Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent? 



A legtöbb karaktert másként képzeltem el, persze ez nem azt jelenti, hogy a színészek csalódást okoztak volna. Aki teljesen másként jelent meg a képzeletemben, az Perselus Piton volt, de lássuk be, hogy Alan Rickman klasszisokkal jobban festett a szerepben, mint ahogy azt Ms Rowling leírta nekünk.
  


Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg? 



Biztos, hogy volt, nem is egy, de így utólag már nem tudnám megmondani, hogy melyek azok. Hiába, gyengül a memóriám. Az viszont bizonyos, hogy számomra a teljes harmadik film egy hosszú, nem kívánatos jelent volt. Alfonso Cuarón még csak hozzá sem szagolt a Harry Potter világhoz. Rendezőnek megtenni szerintem rajongó ellenes bűncselekmény volt. A film pedig valamiféle hatvanas évekbeli horror és egy olcsó melodrámának a keresztezése. Ez persze csak az én véleményem, de tény, hogy rettenetesen felbosszantottam magam, miután megnéztem.
  


A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp? 



Teljesen meglepett a befejezés. A hetedik könyvben egyszer csak előrántotta ezt a halál ereklyéi dolgot, ráadásként minden előzetes utalás nélkül. Úgy sejtem, erre elég kevés olvasó volt felkészülve. Ettől függetlenül nem képzeltem el befejezést, és azóta sem gondolkodtam azon, hogyan másként lehetett volna pontot tenni a dologra. Kivéve, hogy Ms Rowling helyében, Hermione Grangert soha nem adtam volna hozzá Ron Weasleyhez. Elképzelhetetlennek tartom, hogy ezek ketten hosszan tartó boldogságban élhetnének.
  


A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot? 




Ms Rowling becsületére váljon, hogy a mondás béli három nappal ellentétben  a „Harry Potter csoda” több, mint tizenöt éve tart. Ha egy kicsit meg is kopott, én még nem esnék kétségbe. Mindig jönnek újabb és újabb generációk, melyeket fogva ejthet a könyv varázsa. Emellett erősen hiszek abban, hogy a Newt Scamanderről szóló filmek újból fellelkesítik majd a fanfiction írókat.

  

Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?



Ötletek vannak garmadával, bár az ötlet az sokszor csak az ami, egy ötlet, és semmi több. A jövőben inkább saját kútfőből szeretnék alkotni, de ez nem azt jelenti, hogy megválok a fanfiction bolyhos, kényelmes világától. Van két megkezdett történetem a Merengőn, amiknek a folytatásával, illetve befejezésével még tartozom az olvasóimnak. Ez lesz az első dolgom, rögtön a kihívás után.
  


Üzennél esetleg valamit a kritikusoknak és az olvasóknak? 




Kedves Olvasók!
Mint a kihívás egyik résztvevője, biztos vagyok abban, hogy ez a kis versengés sok kellemes és izgalmas percet fog hozni számomra, és kívánom, hogy ezzel ti se legyetek másként. Biztosan sok érdekes és színvonalas történet fog születni, amiket öröm lesz olvasni. Jó szórakozást kívánok mindenkinek, és egyúttal szeretném megragadni a lehetőséget, hogy sok sikert kívánjak minden kedves író társamnak is.
HeavenInHell



1 megjegyzés:

Unknown írta...

Köszönjük, hogy részt vettél az interjún!

Megjegyzés küldése