2014. március 5., szerda

Luna L Interjúja




Kérlek, mutatkozz be pár mondatban! Ki vagy, honnan jöttél, mi az, amiről úgy gondolod, hogy fontos veled kapcsolatban, érdemes tudni rólad?

Harmincévesen kezdtem el írni, későn érő típus vagyok... Szeretem a Harry Potter világát, a nyarat, a csokit, a sárga színt és a rajzfilmeket.

Mi az, amit az írásban a legjobban szeretsz?

Hogy teljesen elereszthetem a fantáziámat, és a hangulatomtól függően bármiről írhatok. Ha jó kedvem van, a szereplőim szórakoznak, bolondítják magukat és egymást. Ha pedig valami komoly témára vágyom, semmi gond, előkapok egy nehéz helyzetet, néhány depresszióra alkalmas karaktert, és máris jöhet az ihlet, no meg a billentyűzet.


Mikor találkoztál először a Harry Potter világával? A könyvet olvastad vagy a filmeket láttad? Elvarázsolt egyből a történet? Mi fogott meg benne végül?

A könyveket olvastam először, nagyjából akkor találkoztam velük, amikor már az ötödik is megjelent. Pár hét alatt végigszaladtam rajtuk, és keserves volt kivárni, míg a Félvér Herceg a boltokba került. A hetedik kötetre már nem is maradt türelmem, jó néhány hónappal korábban ráakadtam az első fanfictionre, ami meghatározóvá vált számomra. Azóta is azt a fanficet tartom az igazi hetes kötetnek :)
Sokáig ellenálltam Harry Potternek, a kezembe sem vettem évekig a könyveket, mert hát ami ennyire népszerű a gyerekek körében, az biztos nem az én világom - gondoltam én naivan. De Rowling olvasmányos stílusa magával ragadott, a varázslatos mesevilága pedig fogva tartott. Azóta sem engedett el.

Mi tetszett meg a Hermione Granger kihívásban, mi volt az, ami arra késztetett, hogy jelentkezz?

Úgy éreztem, ez jó alkalom arra, hogy slashmentes történeteim számát gyarapítsam, és a kulcsválasztás lehetősége, valamint a férfi főszereplők izgalmas listája segített eldönteni - kb egy perc alatt -, hogy itt a helyem. 

A jelenlegi kihívás hősnője ugye Hermione Granger. A Harry Potterből neked ő is egyben a kedvenc női karaktered, vagy alapvetően valaki más?

Rowling egyértelműen jobban szeret férfi/fiú szereplőkkel dolgozni. A főszereplő fiú, a híres trióból kettő, ott van Dumbledore, Piton, csomó Weasley, ifjabb és idősebb Malfoy, Remus, Sirius... csupa pasas, nők csak elvétve. Kedvenc női karakterről nem igazán tudok beszámolni, azt hiszem, kisebb merítési lehetőségből nem találtam olyat, aki közel került volna hozzám. Néhány női karakter izgalmasabb a fanficekben, mint a könyvben, róluk szeretek olvasni: Luna, Narcissa, néha Pansy, Ginny - de őket főleg slash történetekben kedvelem. 

Rajta kívül ki vagy kik még a kedvenc szereplőid a Harry Potter könyvekből, esetleg filmekből?

A könyvekben szerettem Harryt és a Weasleyket. Pitonról sokáig nem tudtam, mit gondoljak, és a Félvér Herceg alaposan megrendített. Fanficekben viszont egyértelműen Piton és Draco a kedvencem, írni és olvasni is róluk szeretek legjobban.

Ha már a kedvencek megvoltak, akkor elárulnád nekünk, hogy kik azok a karakterek, akiket egyáltalán nem kedvelsz, akik ellenszenvesek voltak, és hogy miért váltak azzá?

Amikor először olvastam a könyveket, beszippantott a történet, és úgy láttam a szereplőket, ahogy Rowling láttatni akarta velem. Később, alaposabban átgondolva, már objektívebben szemléltem őket, és bizonyos szempontból megutáltam Dumbledore-t. Mondhat aki amit akar, gyerekbántalmazóknál hagyni a helyi hőst, és soha nem ellenőrizni, mi van vele, ráadásul folyamatosan visszaküldeni hozzájuk, egyszerűen gonoszság. Nem beszélve arról, mennyi hibát követett el már régen is, Tom Denem kapcsán. 

A Harry Potter könyvek vagy a filmek tetszettek jobban?

Könyvek, egyértelműen. A filmeket elszúrták azzal, hogy a látvány kedvéért megcsonkították a könyveket, és fontos részeket kihagytak. Amit meg beletettek pluszban, az felesleges volt.

Volt olyan karakter, akit te másképp képzeltél el a könyvek alapján, mint ahogy a későbbiekben a filmben megjelent?

Persze, hiszen a fejünkben olvasás közben kialakul egy kép a szereplőkről. A külsejükről, a viselkedésükről, néha akár még a hangjukról is. Egy film soha nem lesz képes ezt pontosan visszaadni, legfeljebb ha mi vagyunk a rendezők.  


Persze egyértelmű, hogy az igen hosszú könyvek eseményeit a forgatókönyvírók kénytelenek voltak lerövidíteni. Volt olyan esemény, történés, ami neked nagyon tetszett, vagy ami szerinted fontos lett volna, de a filmekből mégis kihagyták? Vagy olyan jelenet, ami hiába szerepelt, te másképp képzelted el eredetileg?
Az első film még tetszett, a roxforti kastélyt például nagyszerűen ábrázolták, és a diákok hétköznapi iskolai élete is jól sikerült. De aztán folyamatosan egyre több csalódás ért. Az ötödik olyan sötét film lett, hogy még én is féltem néha. A hatodik filmet már nem is néztem végig, a hetediknek pedig egyik részére sem mentem el.

A történet alakulása eléggé szövevényes, téged mennyire lepett meg J. K. Rowling befejezése? Vagy számítottál valami hasonlóra? Te is így fejezted volna be a történetet, vagy inkább valahogy teljesen másképp?

A hetedik kötetet nem szeretem. Hosszú és unalmas. Rowling nagyot akart alakítani a végén, összefércelte az addigra totálisan gubancos cérnaszálakat, és egy óriási, látványos hős-jelenettel lezárta az egészet. És közben megölte Pitont. Ha mást nem is szúrt volna el a hetedik könyvben, ezt akkor sem tudnám megbocsátani neki. Piton feleslegesen, és hozzá abszolút méltatlanul halt meg. 

A befejező film megjelenésével eléggé népes lett a rajongótábor, és temérdek fanfiction született, mostanában viszont úgy tűnik, hogy egy kicsit megkopott a lelkesedés. Szerinted ettől függetlenül van még jövője a Harry Potter fanficeknek? Elképzelhetőnek tartasz egy újabb fellendülést? Vannak esetleg jó ötleteid arra, hogyan lehetne feldobni a fandomot?

Azt hiszem, a könyv és a filmek rajongói életben tartják a fandomot. Igen, most, hogy vége, kopik a lelkesedés. Sokan, akik eddig csak HP-vel foglalkoztak, lassan áttérnek más világokhoz, találnak új kedvenceket. De ettől még Rowling egyedülállót és emlékezeteset alkotott. Van több olyan kedvenc fanficem is, amit már többször végigolvastam, és képtelen vagyok megunni. A HP fandom örök :)  

Van olyan készülőben lévő írásod vagy új ötleted - nem feltétlenül fanfic -, amiről esetleg elárulhatsz valamit az olvasóknak?

Az utóbbi másfél évben nem sokat alkottam, inkább csak kihívásokra, ahogy most is. Vannak terveim fandomtól független novellákra/regényekre is, meglátjuk, mi valósul meg belőlük.

Üzennél esetleg valamit a kritikusoknak és az olvasóknak?

Jó szórakozást kívánok nekik a Hermionéról szóló történetekhez!

3 megjegyzés:

Alexis Byrd írta...

Annyit üzennék Lunának, hogy régóta rajongója vagyok a történeteinek! :)

Névtelen írta...

Szia Luna!

Nem mintha a WS-en nem tudnám megírni, de ez egy klassz interjú volt! Milyen érdekes, hogy te is azok táborát erősíted, akik nem szeretik a filmbéli Tekergőket, pont a héten találkoztam egy ilyen tumblr poszttal.
Ú, most itt totózok magamban, hogy vajon az említett kedvenc férfi karaktereiddel fogsz írni, vagy mással?

Még jó, hogy nemsokára kiderül!

Szia-szia!
Mariann :)

Unknown írta...

Szia, Luna! ^^

"Néhány női karakter izgalmasabb a fanficekben, mint a könyvben, róluk szeretek olvasni: Luna, Narcissa, néha Pansy, Ginny - de őket főleg slash történetekben kedvelem. "
Hihi, én is, mert ott csakis mellékszereplők lehetnek. :P Na, csak viccelek, én személy szerint Hermionét és Narcissát nagyon szeretem, úgyhogy Mio miatt - és persze az sem hátrány, hogy Te is az írók között vagy - biztosan fogok jönni olvasni és véleményezni. ;) Bizony, a HP fandom örök, és nagyon örülök, hogy ha mostanában csak kihívásokon, de azért találkozhatunk még Veled és a történeteiddel.

Sok sikert kívánok Neked!

Puszi,
Kyra

Megjegyzés küldése